Láska k zvieratám

Každý, kto má nejakého domáceho miláčika, mi dá zrejme za pravdu, že tento druh lásky sa nedá prirovnať k ničomu inému. Ja sama som mala psieho miláčika, dokonca dvoch. A viem, aký je to pocit, keď sa človek vráti domov a tam ho privíta psík s takou obrovskou radosťou, až si človek občas myslí, že to nie je možné. A to zakaždým. Je jedno, či ste preč 10 minút alebo celý deň. Po návrate je to vždy rovnaké. Môj malý psík by ma zakaždým najradšej z tej lásky „zožral„

Skúsenosti s inými zvieratami nemám, ale verím tomu, že každý domáci miláčik dáva svojmu pánovi neskutočne veľa lásky. Samozrejme, zakaždým je to možno iný druh lásky, ale každý, kto si nejaké domáce zvieratko zaobstará, má na to svoj dôvod.

Prečo je toľko ľudí, ktorí sa rozhodnú kúpiť si napríklad psa? Je to pocit samoty, radosti, smútku? Poznáte výrok : Pes- najlepší priateľ človeka… Veru je to tak, ten vás nikdy neprestane ľúbiť. Máte zlú náladu, nemáte čas, nechce sa vám? Je to úplne jedno, pretože ten k vám vždy príde a dokonca vo chvíľach, keď vám nie je najlepšie, je tu pre vás ešte viac. Práve preto, že zvieratá to vycítia. Vycítia, že niečo nie je v poriadku, že sa niečo deje, že je niečo ináč ako zvyčajne.

Nechcem to prirovnávať k ľudským priateľom, pretože pes vám nikdy nepovie milé slovo, predsa nevie rozprávať. Ale niekedy je prítomnosť zvieracieho priateľa možno viac ako milé slovo priateľa…

Prítulnosť zvierat… tí nám dávaju bez toho, aby si niečo žiadali späť. Zahŕňajú nás láskou, pozornosťou, a pritom nepovedia, dávam ti každý deň kúsok svojho srdiečka, daj mi tiež niečo. Im stačí miska nejakého papaníčka a sú spokojní, im stačí, že môžu byť pri nás a viac im nechýba…

Pridaj komentár